Framme

Hallå, nu bor jag i Stockholm. Jag och mamma åkte hit i tisdags. Men hur vi kom hit, det vettetusan. Tror vi körde runt runt en rondell innan vi visste åt vilket håll vi skulle till, så när vi väl var åt rätt håll känndes allt så himmla fel, så vi åkte in på nån hästgård? Mitt ute i ingenstanns, typ timrå liknade. Jahapp i Stockholm liksom? Ja hur som helst så säger mamma på skämt till mig " nu har vi säkert kommit till sig o jonssons" = Typ nån travare, Så kommer det ut en tjej så vi frågar henne vart vi hamnat, och hon säger hos stig o jonsson. Haha mycket skratt vill jag lova, men hon var snäll och förklarade att vi skulle åka ut från den där gården och forsätta rakt fram, och vi kom fram på nått konstigt sätt, och hur? Det vet ingen av oss.

Så under dom här dagarna har jag lärt mig att åka spårvagn och tunnelbana, tror jag fått in allt i skallen nu. Men det återstår att se i morgon när mamma åker hem och jag ska åka helt själv till skolan.  Sjukt nervös kan  jag säga och det är för att jag kan lova att jag kommer sätta mig på fel tunnelbana och aldrig mer komma hem.

Och området jag bor i är jättefint, lägenheten och utanför, finns massa med affärer, solarium, apotek, friskis och svettis, resturanger mm.

Sjukt synd bara att det är så kallt i lägenheten, har fått tända massa med ljus för att hålla upp värmen.






Kommentarer
Postat av: emma

haha härligt ida, verkar som du hamnat helt rätt. och du, det kommer gå superbra imorgon :)

2010-01-28 @ 20:04:20
URL: http://atemmak.blogg.se/
Postat av: emms

fan vad jag kommer sakna dig! fan.

2010-01-29 @ 11:32:57
URL: http://emmastman.blogg.se/
Postat av: Anonym

finns väll inga spårvagnar i stockholm? haha ...

2010-02-24 @ 15:56:13
Postat av: Anonym

jag vet faktist inte vad det heter :P men det är roslagsbanan iallfall så det är inte tunnelbana haha

2010-02-24 @ 18:15:20
URL: http://heyidisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0